۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

سفید،ابی و قرمز





این دومین بار است که می نشینم و پشت سرهم این شاهکار سه گانه را نگاه می کنم ،و بیشتر از گذشته به تسلط بی نقص این استاد به سینما ایمان می اورم . نیاز داشتم که ببینم ؛ و کمکم کرد و مطمئنم در زندگیم بارهای دیگری هم هست که نیاز پیدا می کنم بنشینم به دیدن این سفید،ابی و قرمز .سه فیلمی که  از جنس روابط و اتفاقات دنیای نوین پل می زند به سه مفهوم بزرگ:ازادی،برابری و برادری،سه رنگ پرچم فرانسه

همراه با ژولی به تنهایی بی نقص گذشته در استخر شنای خالی از انسان می روم و با کارول به تقلاهایم می خندم و با ایرن انسان ها را کشف می کنم.....و می فهمم که چرا روزی عاشق سینما بودم و حالا دیگر نه

۹ نظر:

..... گفت...

واقعا شاهکارن. واقعا
دیگه مثه اون وقتا فیلم نمیسازن
حیف ... :-(

حامد گفت...

شاهکار مال یه دقیقه‌شه!

Unknown گفت...

اری

دوشیزه نانا گفت...

بلی...حالا دیگر نه...

Unknown گفت...

انتظار داشتم کلی بنویسی راجع به سه گانه. این چند خط کافی نیست. خودت هم می دانی. توی کله ات جا گذاشتی همه ی کلمه ها را.

Unknown گفت...

نوشته در موردش زیاده...بیشتر باید دیشش....در ضمن دست و دلم به نوشتن نمی رود زیاد

Unknown گفت...

راستي چرا ديگه عاشق سينما نيستيم ؟ چرا اينرزو ها هيچي منو سرحال نمي آره... چرا همه چي تخميه؟خوش بگذره!

دوشیزه نانا گفت...

ممنانیم... و فکر می کنیم شما شدیدا به یک شانه تخم کفتر نیاز پیدا کرده اید این روزها...

miss lilliput گفت...

دلم می خواد این سه گانه رو سر فرصت ببینم. ترتیبش چیه؟